Las Vegas – rustdag - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu Las Vegas – rustdag - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu

Las Vegas – rustdag

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Martin

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag blijven we in Las Vegas! Daar we gisteren na het eten tot na middernacht over The Strip hebben gewandeld, worden we deze ochtend later wakker dan normaal. Omdat we geen haast hebben, gaan we op ons gemak ontbijten.
Het is WARM in Vegas dus beetje lopen puffen in de drukte in t zonnetje is niet heel aantrekkelijk waarop we besluiten naar een Shopping Mall te gaan. Het is geen overdekte Shopping Mall maar het zijn eigenlijk lossen winkels in een soort parkachtige omgeving. We zijn er relatief snel uitgekeken en ik heb me hier alleen verbaasd dat er net een kunstgrasveld in de Shopping Mall ligt waarop door mensen met kinderen gepicknickt wordt. Met de Tomtom weten we een andere grote overdekte Outlet Shopping Mall te vinden, waar het qua temperatuur dus prima uit te houden is. Als we later weer buiten staan, is alleen de harde wind weer opgestoken. Op zich blijft het buiten aangenaam, zeg maar aan de warme kant, maar de wind is voor je ogen niet zo prettig. Zeker niet daar je binnen steeds in de airco loopt en je ogen dus sowieso al droog zijn.
’s Middags zijn we terug in het hotel en zoeken we wat verkoeling in het zwembad. De ‘loungemuziek’ staat er op standje, zo hoor je de het geluid van de weg niet’ die langs het zwembad loopt. We kijken nog een keer verbaasd op door een stel gillende ‘meiden’ als de rollercoaster welke door ons hotel een rondje maakt, zich vlak boven ons naar beneden stort.
Als de zon weer onder is en de lampjes weer aan zijn, gaan we opnieuw een flinke tippel over de The Strip maken. In plaats van het fototoestel, gaat de video camera vanavond mee dus weel beeldmateriaal hebben we niet te posten want het internet is zooooo traag dat we dat niet geupload krijgen. We bekijken hotel PARIS van binnen waar bij een behoorlijk aantal tafels vrouwelijke croupiers in lingerie aan het werk is en er op verhogingen tussen de tafels ook danseressen rondhuppelen. Daarnaast willen de ‘show’ in de waterpartij aan de voorkant van The Mirrage gaan bekijken maar deze blijkt te haperen. Dan lopen we door naar Treasure Island waar we tot de ontdekking komen dat het buiten spektakel daar ‘under construction’ is. Op de terugweg nemen we alsnog de vulkaanuitbarsting bij The Mirrage mee die nu wel doorstart. Indrukwekkend om te zien. Daarna doen we nog een allerlaatste keer het waterballet bij Bellagio en zetten we koers terug naar New York New York. We komen tot de conclusie dat het maandag avond rustiger is in Sincity en dat er minder aangeschoten personen over straat zwalken. Ondanks dat ieder hotel een wedding chapel heeft, spotten we eigenlijk alleen deze avond een bruidspaar. Het blijft ons verder een raadsel dat mensen gekleed als transformer, superman, Tinkerbell, of Despicable Me geld bij elkaar weten te vergaren door met mensen op de foto te gaan. Ook word je op iedere hoek van de straat gevraagd of je naar een voorstelling wenst te gaan, en later op de avond zijn het alleen nog mensen die kaartjes uitdelen voor het bestellen van escort girls. En tussen dat hele circus door, kom je veel straatmuzikanten maar ook bedelaars tegen.
Het is een stad van uitersten! Daar waar Amerika eigenlijk zo preuts en conservatief is en we twee dagen eerder in Californië bij de kassa wat blikjes bier bijna niet meekregen zonder dat daar een papieren zak omheen zat, ZO LOSGESLAGEN is het dus in Las Vegas. Het merendeel loopt van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat met bierflessen of blikjes én allerlei drankjes in mega bekers in de vorm van een bijvoorbeeld een laars of de Eiffeltoren met daarin iets van sterke drank rond in de hotels of buiten op straat. En op elke hoek van de straat kan je gokken en wordt je het nummer van een callgirl in de hand gedrukt. Nevada is wat dat betreft een bijzondere staat in de States.
Rond de klok van 12 uur gaan de meeste winkels in en rond het hotel dicht en alleen in de bar met de twee ‘crazy piano’s’ is het nog een drukte van jewelste. Wij hebben morgen weer een reisdag voor de boeg dus besluiten wij dat het voor vandaag weer mooi is geweest.