Sabino Canyon - wandelen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu Sabino Canyon - wandelen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu

Sabino Canyon - wandelen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Martin

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag is het de 'koelste' dage van de week. Dat wil zeggen, de dag start bewolkt en het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat optrekken.

Dus na ons ontbijt (het was WEER een FEESTJE aan tafel bij Pat) gaan we gewapend met wandelschoenen richitng Sabino Canyon. De thermometers in de auto geeft aan dat het inderdaad 'maar' 29,4C is... dus inderdaad vergeleken met de 40C van gisteren... een frisse dag ;-)

De auto Mogen we met ons jaarpas voor de parken gratis parkeren en we halen kaartjes voor het 'treintje' waarmee we naar boven worden gebracht. We voelen zelfs 10 (!) regenspatjes als we naar boven rijden maar de regen heeft niet de kracht om iets echt nat te krijgen. We krijgen bijna de slappe lach van onze chauffeur/tour guid Allan die zijn zinnen zoooo uitrekt, dat je bijna het idee hebt dat hij de boel in de maling neemt. Hij heeft inderdaad ook humor als hij naast het noemen van het feit dat er meer dan 100 verschillende vogelsoorten in het gebied leven.... je ook moet opletten op een specialle 'bird' en wel de SNOWBIRD wat de omschrijving is van wat wij seniore overwinteraars zouden noemen. Dus pensionado's die hier de kou vanuit het Noorden komen ontvluchten wen weer wegtrekken als de temperatuur hier naar boven kruipt.

Aan het eind van het traject stappen we uit maar in plaats van de asphalt weg naar beneden te lopen, zoeken we de hoger gelegen Phonetrail op. We lopen zo mooi parallel aan de weg maar er zitten nog best wat hoogte en laagte meters in dit pad. De hagedissen schieten steeds weg voor de voeten en we komen nog een klein heel bont getekend slangetje tegen.

Ondanks de koele dag... is het nog best warm tijjdens deze wandeling en we zijn soort van trots dat we aan het eind heel tevreden kunnen zeggen: WE DID IT!

Daarna halen we Lynn om half 4 op om naar onze 'happy hour' borrel / diner afspraak te gaan in een leuk en trendy restaurant The Union. De ambiance is helemaal leuk en we ontmoeten daar een vast groep dames waarmee van de 'Welcome Wagon' waarmee Lynn met regelmaat afspreekt. Voor deze gelegenheid waren ook de heren uitgenodigd dus we zaten met een tafel van 14 personen. Helemaal gezellig.

We maken het niet al te laat want Klaas V. is deze avond kwistig met zijn slaapzand... en ik stort door de hoefjes dus zoeken we ons huisje lekker bijtijds op!