Amsterdam - San Franciso - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu Amsterdam - San Franciso - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu

Amsterdam - San Franciso

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Martin

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Het is hier inmiddels 4 uur snachts, we zitten op bed.... (het is net een liedje van Guus Meeuwis) in het bed & breakdafst Hayes Valley Inn in San Francisco.

Gevalletje 9 uur tijdsverschil hebben we niet helemaal kunnen tacklen in 1 nacht... dus waren we om 3 uur wakker en hebben we inmiddels de koffers en tassen uitgezocht daar we vanaf morgen een huurauto hebben en we dan niet iedere overnachting met de koffers in boodschappen voor Kees en Lynn willen sjouwen..

Maar laten we even bij het begin beginnen.....
De week voor de vakantie hebben we poes Maartje naar 'opa' gebracht en werd hamster Suske opgehaald door Ria F. om daar te gaan logeren tijdens onze vakantie. We kregen de hele week al gezellige telefoontjes om ons een geode reis te wensen en toen het ook nog lukte om de shutters voor vertrek aan de muren gespijkerd te krijgen, konden wij vrijdag aan het eind van de middag inpakken. Tot mijn eigen verbazing, kreeg ik ALLES in mijn koffer en.... woog deze nog maar 18 kilo. Dat was een meevaller. We konden de trolley (handig voor de verschillende overnachtingen onderweg naar Tucson) eigenlijk soort van leeg meenemen als handbagage.

Dus na maanden lang aftellen was het gisteren dan eindelijk zover! De
wekker stond om 05.00 uur en om 06.00 uur verlieten wij het pand in Assendelft richting Pappa Ad. Hij was zo lief om met ons mee te rijden naar Schiphol en de auto mee terug te nemen naar Wormer. Hij komt ons aan het eind van de vakantie ook weer ophalen.

We konden zo terrecht bij de incheckbalie en daar het panorama restaurant nog niet open was, zijn we door de douane gelopen en hebben we een restaurant opgezocht om te ontijten. We waren bij tijds bij de gate maar daar verliep het process (handbagage check, één vraag van een beambte beantwoorden en de scan) zeer soepel. We waren uiteindelijk met een half uur vertraging weg want het toestel moest nog worden afgestofd wat langer dan voorzien had geduurd. We hadden PRIMA plekkken, twee stoelen naast elkaar met aangenaam wat meer beenruimte en alhoewel we niet aan het raam zaten, hadden we nu ook geen 'gedoe' dat je langs andere mensen moet schuiven voor toiletbezoek of even de benen strekken want daar heb je met een vlucht van meer dan 10 uur wel eens wat behoefte aan.

De aankomst in SF verliep zo mogelijk nog makkelijker. We zaten bijna naar de deur, stonden ook weer als 1e bij de immigratie en liepen nog geen half uur later met koffers richting de taxi chauffeur die ons naar ons overnachtingsadres heft gebracht.

Aangekomen bij de B&B konden we nog niet op de kamer maar wel de baggage afgooien en even van toilet en wastafel gebruik maken waarna we lopend het centrum ingegaan zijn. We wilden nog wat toiletatrikelen hier ter plaatsen kopen (scheelt toch weer gewicht... wat achteraf niet helemaal nodig bleek te zijn) en ik had mijn zinnen gezet op een nieuwe zonnebril dus die kion ik hier ook direct halen. De 2e accu voor de videocamera blijjkt een grotere uitdaging te worden maar we hopen deze maandag aan de rand van de stad te kunnen halen als we de auto tot onze bschikking hebben.

Er stond een stevige wind maar het weer was onbewolkt en volgens zeggen een grad of 16C. Onze indruk van SF (downtown) is dat het hier zoals je gewend bent om een ruim opgezette stad gaat. Grote gebouwen, brede straten maar door de frisse wind en het zonnetje geholpen een zeer vriendelijke indruk op ons maakte. Er is naast het metro system een tram/trolley circuit, er zijn enorm veel hybride auto's daar Calfiornia strenge regels hanteert ten aanzien van uitstoot, en er zijn zelfs electrisch/hybride bussen! Daarnaast natuurlijk de wereldberoemde ouderwetse trolleys waar een flinke rij toeristen in de rij staan voor een legendarsch ritje. Zelf hadden we daar jetlag technisch niet veel puf voor en hebben we ervoor gekozen om vooral maar wat in beweging te blijven. Uiteindelijk hebben we rond 4 uur maar wat gegeten in het foodcourt van de shoppingmall en zijn we daarna terug gegaan. om in te checken.

Tja..... en toen kwam Klaasje V. met hele grote hamer en ondanks alle goede voornemens om langer wakker te blijven... ging om kwart over 6 savonds bij mij het licht uit en gaf Martin de strijd tegen de slaap, prikkende en plakkende oegen die NIET meer wilde focussen ook op.

• 11 Mei 2014 - 18:36

Angela:

Leuk om mee te mogen genieten van jullie reis ! Hopelijk snel over de jetlag heen en ondertussen lekker genieten .....

Groetjes,
    Angela (die na een paar uur stug op slippers blijven lopen toch maar sokken heeft aangedaan :-( )

• 27 Mei 2014 - 21:08

Isolde En John:

he he eindelijk even wat lezen. We gaan ff wat inhaalwerk doen :)