Page - rustdag - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu Page - rustdag - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Annemiek en Martin - WaarBenJij.nu

Page - rustdag

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek en Martin

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

Ons originele plan voor 2 dagen Page was dat wij op de dag van aankomst Antilope Canyon zouden gaan bekijken en de tweede dag een boottocht over Lake Powell zouden gaan maken. Maar toen wij na aankomst in Amerika de mogelijkheden op internet afgingen voor kaartjes voor de Canyon en de boottocht kwamen toch een beetje van een koude kermis thuis. Antilope Canyon was al soort van uitverkocht voor de tijden waarop je deze het best zou kunnen bezoeken. Deze kleine Canyon heeft door mineraal afzetting hele speciale kleuren van binnen maar om deze het mooist te kunnen bekijken is het zaak om er rond het middaguur binnen te zijn. Daar Canyon het niet zo groot is, kunnen er relatief maar weinig mensen per toerbeurt mee. Dus… Antilope Canyon kwam hiermee op het verlanglijstje van in de toekomst nog te maken vakanties naar Amerika. We hebben per slot van rekening familie in deze regio dus ons streven is om hier toch weer een keer naar terug te komen.
Over de boottocht vonden we berichten over relatief lage waterstand van Lake Powell en gezien de al geconstateerde droogte in Californië konden we ons daar wel iets bij voorstellen. Dan zouden de dagkaartjes voor de boot ook nog eens 125 Dollie per persoon gaan kosten, slik. Tja…. En dan kan de Dollarkoers gunstig staan op dit moment….Voor dat geld zou ik dan liever met het vliegtuig gaan…. Dus ook deze trip even op de lange baan geschoven en niet vooraf geboekt. We zouden in Page dan wel zien hoe het zou lopen.
Daar de tocht naar Page ons gister zo positief had verrast, kwamen we pas relatief laat in Page aan. Gisteren hebben we dus ingecheckt in ons beetje groezelig motel, maar net als Kanab ligt het wel ideaal centraal gelegen, en was de middag in Page wel zo’n beetje voorbij. En… een vakantie is pas écht vakantie als er ook vakantiewasjes worden gedaan dus gelukkig had ik iets in de koffer wat nodig uitgespoeld kon worden. Ik helemaal in mijn vakantie element . Nu wil het geval dat de luchtvochtigheid hier in Arizona zooooo droog is, dat je de was best redelijk nat kan ophangen en dat er dan NIET ÉÉN druppel water op de grond valt….?? En het was ook al droog voor we gingen slapen dus zoiets simpels als een ‘wassie’ was toch nog wel een ‘eye opener’ voor mij.
Na het eten zijn we even de verdere planning van de vakantie door gaan nemen en hadden voor het gemak de bosbrand in Oak Creek Canyon, het weersbericht en de op stapel staande Memorial Day er ook maar even naast gelegd. Originele planning was om na Page op zaterdag naar de Grand Canyon te rijden, daar te slapen, de zonsopkomt aan de rim te gaan bekijken en later die dag naar Sedona te rijden. Na Sedona zouden we nog een overnachting in Surprise (voorstad van Phoenix) maken om ons vervolgens in in de Bed & Breakfast en de familie in Tucson te melden. Daar het weersbericht in deze regio regen en onweer opgaf, de bosbrand in Oak Creek Canyon ons waarschijnlijk zou dwingen tot een stuk omrijden op de routen én aanstaande maandag een nationale feestdag in Amerika is in verband met Memorial Day (herdenking van alle in de oorlog omgekomen Amerikanen) stelde ik voor of het misschien een idee zou zijn om zondagavond al in Tucson aan te komen. Kees zou waarschijnlijk vrij zijn en als hij en Lynn nog geen planning voor de dag hadden, zouden zij het misschien gezellig vinden als we daar wat eerder dan voorzien zouden zijn. En als ze wel plannen hadden, kunnen we onszelf ook prima kunnen vermaken. Het alsnog bezoeken van Sedona en het langer bezoeken van de Grand Canyon zijn verder vanaf Tucson goed te maken korte trips en als we op een later moment nog eens in Tucson zijn. En als we helemaal willen, kunnen we Surprise/Phoenix volgende week ook nog doen. Daarbij klinkt het na een aanzienlijk aantal nachten hier en daar slapen ook nog eens super aantrekkelijk om straks ergens aan te komen en dan een hele week niet meer te hoeven inpakken en te verkassen…. Dus snel op de Booking.com-Ap gekeken of we de adressen in Sedona en Surprise nog kosteloos konden annuleren en toen dat nog kon, dit met één druk op de Ipad dit ook gedaan. Toen met dezelfde Ap meteen 2 nachten bij de B&B Mon Ami bijgeboekt en een email haar Kees en Lynn gestuurd dat wij daar eerder aankomen. Inmiddels was het wel tijd geworden om te gaan slapen dus op hoop van zegen ‘bedbug-loos’ gaan slapen.
En wat denk je…. Vanmorgen toen we uit het raam keken…. REGEN in Page! Wij waren dus eigenlijk heel blij dat we niet met onze regenjas op een boot zouden worden gejaagd en ook voor mooie foto’s van Antilope Canyon, heb je toch echt zonlicht nodig. Alsof het zo moest zijn dat wij nog kaartjes hadden gekocht.
Na het ontbijt zijn we toen naar de Horseshoe-bend gereden. Een hoefijzerbocht in de Colorado rivier waar je over een steile wand zo’n 300 mtr naar beneden kan koekeloeren. Het was half bewolkt maar tijdens het naar het uitzichtpunt toe wandelen, begon het al te rommelen en werd de lucht achter ons wel erg donker. We waren weer bijna terug bij de auto toen het wat begon te regenen. Omdat het toch meer doorzette, hebben we ons maar een Mega-store van Wallmart ingeslingerd en daar wat tijd doorgebracht.
’s Middags zijn we bij de Glen Canyon dam gaan kijken welke er ooit voor gezorgd heeft dat het Lake Powell is ontstaan. Giller van de dag vond ik wel dat er uit een bus toeristen een zeer verbaasde mevrouw de legendarische woorden uitsprak: “Oh my…. It looks exactly like Hoover Dam”… ja duh…! Wat had je anders verwacht? Ik ken net zo’n bouwwerk in Spanje en in Frankrijk weet ik er ook nog wel een te vinden. Maar het bijzondere vind ik wel dat deze groene manier van stroom opwekken ooit door iemand is verzonnen… en dat het hele bouwwerk in de jaren 50 met de hulpmiddelen uit die tijd uit de grond is gestampt.
We zijn doorgereden langs Lake Powell maar daar de lucht wel erg grijs zag en we het nu boven Page ook zagen regenen, is het niet meer tot een wandeltocht of zitten op een kleedje langs de waterkant gekomen. Jammer…. Maar we hebben bij terugkomst bij het motel maar weer een rondje boodschappen gedaan om de tijd wat te doden. Het is dus écht een rust dag geworden op deze manier en zo maken we ook wat plek in t hoofd om morgen al het moois wat we hopelijk in de Grand Canyon gaan zien weer volledig op te nemen. De weergoden zijn ons morgen hopelijk beter gestemd en we zullen daar geen onbewolkte lucht hebben maar het belangrijkst is natuurlijk wel dat het dan droog is…. Ga ik daar nu maar voor duimen en een zonnedansje voor doen (al heb ik een vriendin die daar veel beter in is.